2016年6月26日星期日

蘋果日報- 都唔「嗅」米氣嘅 - 林夕

蘋果日報- 都唔「嗅」米氣嘅 - 林夕

都唔「嗅」米氣嘅 - 林夕

有一批諺語口頭禪,一講就會出賣了你的年齡。世界上或許真有什麼事情,值得隱瞞,讓自己活得不夠磊落,但年齡不值得。出賣?給損友出賣就怕。口頭禪?

有次,我脫口而出,罵損友你都「冇興」嘅,損友笑我,而家冇人講「冇興」㗎啦,我澄清,我都係聽我老豆講得多至講,之不過他會鬧人「冇X興」,那個X應該是當副詞用。我又問,其實「冇興」個「興」,是否潮流「興唔興」個「興」,一個人冇跟上潮流有乜咁大罪,究竟點解?損友話,跟唔上時代又要指指點點,阻住個地球轉咪大罪囉,咁都要解,都唔「嗅」米氣嘅。

又來一句,究竟係唔「嗅」米氣定唔「湊」米氣,「湊合」個湊。聞唔到米氣,我知點解,等同今日的離地,但又有不吃人間煙火、不懂人情世故、不知世界艱難、不切實際等等等等。

口頭禪沾滿時代那陣「除」,今人不一定餐餐要食米,我對上一代卻明明吃得很飽,也不能缺一碗飯,冇米氣就冇力氣云云。

上一「脫」人愛講的,為捍衛香港風俗,今日再無需避諱,更應該發揚光大。

只有一句我講唔出口,「我食鹽多過你食米」,又係離唔開食同米。

食鹽多過人食米,唔單止冇乜巴閉,仲會死快啲,活了一把年紀,跟人家較勁,沒道理可講,也沒什麼可恃,唯有以「我比你更快接近七老八十」壓人,實乃可悲,又追唔上健康潮流,真係「冇興」 。

要倚老賣老,也有人用另一句過時的,心態也一樣霸道的:「我做緊XX嗰陣,你仲着緊開浪褲」。

呢句正,着「開浪褲」,好似係細路仔專利,除非唔係,不過,今日好似真係唔係,好多大人都好似鍾意着開浪褲,專家話唔會焗親下面個親人。看不起着開浪褲的小弟弟,同樣跟養生資訊脫節,又一個唔死都冇用。你做緊XX嗰陣,人地仲做緊乜,又關你乜事?關鍵是,你現在又做緊啲乜,你所做的,別人不一定要跟着做,世界之所以會進步,是容許別人走少人走的路,後人走你沒走過的路。你行橋多過人行路,話唔埋係你專揀捷徑而已。

若有所謂世代之爭,着開浪褲的細路大可還拖:你沈迷緊着丁字褲的時候,我考證過,鬥古老,開浪褲最古老叫「開襠褲」,褲襠之謂也,我開檔考緊古嗰陣,你淨係識得玩褲浪,都唔嗅米氣嘅。

上一則: 百貨夕陽 - 左丁山

下一則: 一字一字招北京的魂 - 李碧華



Z88

没有评论:

发表评论