2013年7月1日星期一

戴耀廷信有Plan B 倒梁還看遊行人數 今日之後 有機會換特首 - 20130701 - 蘋果日報

 

戴耀廷信有Plan B 倒梁還看遊行人數
今日之後 有機會換特首

■03年7.1後,戴耀廷曾相信市民上街可推動政改,但現在認為要將行動升級,公民抗命,才有希望。李家皓攝

戴耀廷不是7.1常客,若非「好㷫」,他不會上街。去年7.1,他重返街頭,「好多年前我已講,梁振英做特首,我一定上街」。80年代,戴耀廷曾與梁振英共事,親身接觸,令他感到梁振英「信唔過」。上街倒梁有用嗎?戴認為:「有機會嘅,睇埋7.1啦」。他並說,50萬人上街,可抵擋惡法,但要進擊一國兩制底線,落實真普選,則要公民抗命,蓄勢佔中。記者:雷子樂 陳雪玲

03年7.1,戴耀廷不在香港,04年元旦及7.1大遊行,他都有參與。但往後7.1,他只偶爾上街,「越㷫時越去,上年當然有去」。去年為何憤怒?「好早好早(前),我已同太太講,梁振英做特首,我一定上街。」他接受本報訪問時如是說。

感覺梁振英信唔過

87至89年,戴耀廷是基本法諮詢委員會委員,近距離觀察,梁振英極具野心、滑不溜手,「唔令人可信任佢做特首,佢做咗,所以要上街」。
當年因何事認為梁振英「信唔過」?戴耀廷說,這是一種整體感覺,「我同認識佢嘅人,都有呢種感覺。你問點解?唔知。但佢並非可令人信任」。他續說:「可能係佢性格、語言偽術……正正係所有嘢都滑不溜手、咁計算地去講嘢、越係冇漏洞,越係不可信。我接受唔到呢個人做我嘅特首。」
也不一定沒證據,戴耀廷指,梁振英上任後,政府處理外傭居權案,要求法院考慮要否釋法,「佢呢個行動想閹割司法,本身已好大問題」。處理雙非問題,梁說好了以法律方法解決,但至今只能以行政手段處理,私院一旦不合作,問題就會再出現。「佢講一樣嘢,實際佢做唔到,可能係能力問題。」

爭普選須公民抗命

不能接受梁振英,那上街倒梁會有用嗎?戴耀廷認為,倒梁與否,還看北京。他的假設是,北京希望2017政改的推手,會過渡成首屆普選特首,「呢個係最穩陣嘅做法,因為之後嗰屆係普選特首,唔係話你換就換」。由於梁振英已沒能力處理政改,因此他推斷,北京有機會在2014或之前換人,「我信有Plan B」,「有機會嘅,睇埋7.1啦」。03年7.150萬人上街後,戴耀廷疾書8,000多字,寫下《五十萬人上街的憲政意義》,結語提到「7.1大遊行的確是香港憲政發展的一個突破……香港憲政發展真的可以是在港人的手中」。十年後回望,他笑說當年的想法「好naive」,曾認為走上街頭可令政制帶來改變,但時間證明,單單上街確是不夠。
戴耀廷說,數十萬人走上街頭,可阻止某些「小事」,如23條立法、推行國教科,但要進擊北京一國兩制的底線,爭取真普選,就要行動升級,作公民抗命,「遊行可阻惡法,但未必可逼到公平制度出現。喺上街之上再加一個力度,希望有機會衝擊到」。

戴耀廷信有Plan B 倒梁還看遊行人數 今日之後 有機會換特首 - 20130701 - 蘋果日報

没有评论:

发表评论