2015年5月11日星期一

退休讀史|HK Appledaily Supplement

退休讀史|HK Appledaily Supplement

退休讀史

一位讀者X來信講,退休之後,身處混亂世道,鬱悶難解,打算寄情於山水與書本中,打算考慮報讀以下課程,兩者選一:(甲)MA in Chinese Historical Studies(港大);(乙)MA in Comparative and Public History(中大)。

此外,「政府有沒有給五十多歲退休人士的讀書補貼?」左丁山只識其一,不識其二,退休人士攻讀大學嘅「自負盈虧課程」,係冇UGC撥款津貼嘅,大學一定要收足成本,學生亦冇政府補貼,學費全部由自己俾。

至於讀中大還是港大嘅歷史課程碩士,左丁山對上述之港大課程甚為陌生,不敢置評,要左丁山俾意見咯喎,只能咁講,有不少朋友讀完或讀緊中大之比較歷史碩士,大編輯就係一位,啱啱完成第一年課程,佢就讚不絕口;新亞校友吳明林係該碩士課程第一批畢業生,佢攞完學位就周圍推介,叫朋友去讀,今個月正式退休嘅助理廣播處長施永遠就立即跟隨呢位吳前輩,走咗去報名,希望得到中大取錄(按:每年有幾百人報名。要面試)。房屋委員會委員黃遠輝係城規會副主席,以前係大賓架,自銀行退休後就攻讀呢個課程,好似係2014年畢業嘅。

請讀者X自己做多啲資料搜集,自行選擇港大或中大嘅歷史碩士課程。近五年來,聽到不少退休人士半退休人士要攻讀碩士(MA),當然並非為了鑽研學術,要認真做研究,就要報讀哲學碩士(M.Phil)課程,但一定唔夠年青畢業生爭嘅,「哲學碩士」係英國式稱謂,在香港係由UGC撥款支持嘅,大學畢業時攞唔到二級榮譽根本就難以報讀。讀MA就輕鬆得多,可以攤長兼職嚟讀,畢業時唔駛交比較深入嘅研究型論文。香港人可能花了大半生求財,為供樓、為子女讀書入學,勞碌咗三十年,退休時已經供完樓,兒女亦已大學畢業,成身鬆晒,於是又想讀吓書,與銅臭絕緣,喜歡報讀文史哲藝術嘅碩士課程。據大學中人講,又以中國歷史、香港歷史、藝術史、佛學呢幾門最受歡迎,係大學嘅「賺錢」科目,好多理科生出身嘅專業人士在中學未修讀中國歷史或人文科目,退休後反而對人文歷史科最有興趣。可憐兼可惜嘅係,今天十幾歲嘅中學生,對選讀中國歷史就耍手夾擰頭,令中史老師有失業之虞,大學歷史本科生,恐怕會快成為稀有品種。

mcwriter@appledaily.com

左丁山昔日文章
 



I

没有评论:

发表评论