2017年1月18日星期三

蘋果日報- 林鄭必勝? - 左丁山

蘋果日報- 林鄭必勝? - 左丁山

林鄭必勝? - 左丁山


資料圖片

廣東俗語有「唔嫁又嫁」一詞,指一個人唔嫁,並非一定講女士不願嫁,而係泛指起初講一樣,跟住轉軚。譬如一位球員明明話效忠母會,一定唔會轉會,但最後受不住外間高薪誘惑,卒之轉會,就會俾人唱:「球星Y唔嫁又嫁。」

依家少人講呢樣囉,講轉軚,跪低,反悔,反覆反口會多啲,文雅啲就係講出爾反爾。有人講「我N屆唔選特首」,但睇見有機可乘,就衝紅燈參選,就係一個例子。一月十六日,林鄭月娥女士正式宣佈參選特首,左丁山睇電視直播記者會;唔知點解,立即諗起唔嫁又嫁呢四個字。

以林鄭月娥身份地位,當然大有資格競選香港特別行政長官一職,但呢次並非千呼萬喚始出來,而係扭扭擰擰一早講咗「官到無求膽自大」,見到梁振英突然宣佈不連任之後,仍然唔肯表態,直到最近先至辭去政務司司長一職,等中央批准,立即宣佈參選。過去一個月嘅事態發展證明,林鄭絕對係梁振英之Plan B,係一個坐在冷板凳上嘅大後備,等一位正選球員支持唔住要出場治傷嘞,先至匆匆忙忙熱身上場。而一個人可以成為梁振英嘅Plan B,當然係與梁振英理念相同,梁振英認為佢可以承傳政治遺產(legacy),唔會破壞佢五年當政嘅方向之故。譬如奧巴馬,在美國總統大選全力支持希拉莉,為希拉莉拉票,就係想希拉莉唔會廢除Obamacare及其他政策,誰知希拉莉大熱倒灶,特朗普上台,就會動手撤除Obamacare,奧巴馬痛在心裏,令新舊政府交接過程出現不少暗湧。梁振英大力支持林鄭,道理與奧巴馬支持希拉莉相同。

假若林鄭順利得勝遷入禮賓府,梁振英得以達成「次佳」(second best)目標,會係最高興之人,中聯辦亦會鬆一口氣,可以向北京交代。林鄭如劉兆佳教授所言係中央屬意嘅人物,所以香港人都睇得出,中央遲遲不批曾俊華辭職,係要等埋林鄭,已釋放出一種訊息,中央喜歡林鄭多啲。目前有四個人會參選,據一啲政治記者對左丁山講,胡國興係outlier,冇人理,葉劉本是建制派,好忠心,但中聯辦嫌佢不緊跟梁振英,曾俊華有純西方教育背景,只有林鄭信奉梁振英既訂路線,比較信得過。林鄭得西環、得董建華、得梁振英力捧,建制派選委是否全部歸邊,令林鄭風光風光,攞800票當選?還是魚生粥僅僅熟,攞601票呀?假若最後馬失前蹄,兩位特首加張曉明可以返鄉下咯。

上一則: 為什麼你們罵林鄭呀? - 陶傑

下一則: 變節?言重了 - 林夕



I

没有评论:

发表评论