2013年11月30日星期六

蘋果日報- 港人自講 屬於香港人的金句



港人自講 屬於香港人的金句


「中國人唔係東亞病夫!」李小龍《精武門》(72年)

彭志銘:「香港人都是難民。70年金句反映社會現實,涉及身份認同問題;80至90年代是香港人最快樂的年代,流行『你講嘢呀?』這類無厘頭對白;90年代以後及至現在,政治氣氛越漸灰暗,港人情緒受盡壓抑,更多負面金句走出來。」

何謂金句?
1一些發人深省的人物格言。


2一些流傳已久的經典句子,包括歌詞、說話、口號、電影對白,只要能表現出社會意義。


3一些人物說話,讓人銘記於心,不論說話帶來正面或負面的影響。


電影對白:「有水放水冇水散水!」《72家房客》(73年)指當時貪污情況十分嚴重的香港消防隊員不付錢就不肯救火的故事!


許冠傑:「家陣惡搵食,邊有半斤八両咁理想(吹脹)。我哋呢班打工仔,一生一世為錢幣做奴隸。」《半斤八両》(76年)


蔡楓華在《勁歌金曲》季選恭賀張國榮後說:「一時的光輝未必係永恒。」可見當年娛樂圈之競爭激烈。(85年)


「當生意更上一層樓的時候,絕不可有貪心,更不能貪得無厭。」 李嘉誠登上富豪榜(87年)


「我聽別人說這世界上有一種鳥是沒有腳的,它只能夠一直的飛呀飛呀……」《阿飛正傳》(90年)


「寧化飛灰,不作浮塵。寧投熊熊烈火,光盡而滅;不伴寂寂朽木,默然同腐。」彭定康引用美國詩人Jack London詩句(96年)


「香港好,國家好;國家好,香港更好。」董建華就任特首時,傳頌一時的名句。(97年)


「今日無論結果如何,都冇贏家,輸家只會係香港。」立法會否決不信任梁愛詩議案,夏佳理離席。 (99年)


「如果多一張船票,你願不願意跟我一起走?如果有多一張船票,你會不會帶我一起走?」《花樣年華》(00年)


「做人如果無夢想,同鹹魚有乜分別?」周星馳《少林足球》(01年)


「放長隻眼睇啦各位,葉局長係無呃你哋㗎!」葉劉淑儀就23條條例草案回應。 (02年)


「今時今日咁嘅服務態度係唔夠㗎!」劉德華拍政府宣傳片(02年)


「我會做好呢份工!」曾蔭權以此為競選特首連任宣傳口號。(07年)


「真的假不了,假的真不了。」涉及貪污罪,陳志雲在記者會上以此作結。(10年)


「點解第一個攞諾貝爾和平獎嘅人,唔係中國的鄧小平先生?」在中大被問劉曉波獲和平獎時,梁振英回應(10年)


「我揸住嘅宗旨係『做好自己唔好理人』,地球唔會因為我而冇咗地心吸力升咗我上天。」金句王黎明在演唱會上說(11年)


「This city is dying,you know?」《天與地》此話一出,全城討論香港未來。(11年)


「你呃人,唔好講大話!」特首選舉辯論中,唐英年斥梁振英說謊(12年)


「我好了解中產,因為我都係中產……中產是一種生活態度,例如飲咖啡及看法國電影。」財政司司長曾俊華(13年)


「我唔覺得你哋係撐我,𠵱家社會唔係撐王維基,而係大家都好憎嗰一個人。」王維基(13年)


「……有一籃子因素。」香港商務及經濟發展局局長蘇錦樑(13年)


没有评论:

发表评论