2015年1月22日星期四

�果日�- 巴打教你 QE��「印��」

蘋果日報- 巴打教你 QE點樣「印銀紙」

巴打教你 QE點樣「印銀紙」

我喺銀行做咗幾年,啱啱升咗去做serve嗰啲戶口有幾廿萬元嘅客,唔好以為係優差,其實佢哋好多嘢都唔識,成日黎問嘢。好似早幾日,有個40幾歲嘅太太嚟,佢話見歐元跌想買啲,佢想買個數都唔細,所以問多兩句。





「呢排見到新聞話歐洲有QE,我香港政府係咪咁叻仔,將QE伊利沙伯醫院連埋d單非雙非乜非送去歐洲呀?」我以為佢假膠,點知佢係真心膠,當然我要表現專業嘅一面同佢解釋「QE其實係講緊量化寬鬆,亦即係放水。」





淨係講咗呢句,佢已經再問:「放水係咪即係交水費呀?」我諗咗一大輪,先知佢噏乜,大佬,我哋男人去廁所叫揸水囉,我真係忍唔住hi auntie一吓,不過都係心入面,你話我龜縮都好,我靠份工養家,我真係驚唔覺意hi咗出聲,我就叫auntie等我講完先好問。





咁我就繼續講啦話當經濟低迷時,政府有可能用到嘅一項改善經濟的措施,由央行做公開市場操作,用嚟提高貨幣供應,簡單嚟講即係「印銀紙」。





一講到「印銀紙」,auntie對眼發哂光,掰大個口又想講嘢。唔使佢開口,我都知佢會噏乜。跟咗佢咁多年,年中交手無數次,我肯肯定佢話「車﹗按個掣印銀紙派埋比窮人,咪可以解決貧富懸殊囉。」為免呢啲無知問題比隔離女同事聽到,我吸咗淡氣,用更大聲繼續講解。「其實印銀紙都係間接啫,利用創造出嚟嘅錢,喺公開市場買政府債券、借錢畀接受存款機構、由銀行度買資產等。」





我見佢點哂頭,應該聽得明我講咩,所以就再深入啲。「呢啲都會搞到政府嘅債券收益下跌同埋銀行同業拆利率降低,咁樣銀行就可以有大量賺取極低利息嘅資產,其實央行咁做都係希望銀行可以提供貸款賺取回報,市場嘅資金流動多咗,紓緩市場對資金嘅壓力。當銀行手頭鬆動,或購買嘅資產隨著通脹而貶值時,量化寬鬆會令貨幣傾向貶值。市民都傾向使錢,因為量化寬鬆有可能增加貨幣貶值風險。」





我一口氣講完,auntie佢又係咁點頭,我都真係好有成就,真係想講「媽﹗我得咗喇﹗」有一種,比個仔考到入名校更興奮嘅感覺。當我諗住順勢sell佢其他嘢,點知佢用一個天真嘅眼神望住我:「我都係繼續買歐元喇﹗」我即刻心情直墮谷底。



I

没有评论:

发表评论