2013年1月13日星期日

蘋果日報- 史上最厲害的士司機 - 畢明


史上最厲害的士司機 - 畢明

深夜,乘的士,會遇上一些你永世難忘的事,那些記憶,墮胎都打唔甩,咁就一世。

你是幾時知道「地溝油」這鬼東西的?從何得知?很多人是這兩年,從報紙。我卻是六、七年前了,在的士,那夜那程車,陰魂不散,清楚記得。而我不是和你講都市聊齋。

至少六年前了,我還未轉工,還在廣告公司販賣青春和腦汁,那夜,回家梳洗一下,十一時許又出門,要通宵拍攝電視廣告。清楚記得,是八達通crossover麥當勞的廣告,當時推出後來鬧得滿城風雨的「日日賞」。通宵的"graveyard shift"我都不駕車,雖然從來通頂不睏的我不會「睡駕」,但還是安全點好。周日,那時份,的士不少,揚手,就有。「鰂魚涌近太古坊那間麥當勞吖唔該」,「好呀」。

頭一分鐘,相安無事,寧靜,無聲。很好。我怕那些嘴巴失禁的口水佬,有些更是「男版蔣麗芸」,絕對《見鬼10》,跳車都唔掂。腦中正盤算也預演着一會兒的拍攝事宜,的士大佬開口了:「小姐,咁夜仲要返工呀?香港人真係辛苦!」為了扮勁加上我包拗頸不想直認,「你又知?」「咁夜,去嗰頭,又冇嘢玩又冇嘢食,仲唔係做嘢?」你贏。

然後戲肉來了。「做香港人真係辛苦,日做夜做,我成日車啲人夜媽媽仲要返工㗎,唔係日頭唔使做返夜班喎,係啱啱放工又再返喎!」是夜我口崩,無語。「好嘞,辛苦過辛亥革命,先買到層樓,豆膶咁細,花幾多錢裝修到靚一靚,邊個享(受)呀,你菲傭;買套哇~靚Hi-Fi,邊個聽呀,你菲傭!你有時間喺屋企咩?!仲有呀,生個B,好得意好可愛,邊個玩邊個enjoy呀,都係你菲傭!」我額角有滴汗,對眼變了三劃。「好喇,平日死做爛做,weekend到你放假,假期想enjoy吓間屋、聽吓Hi-Fi,玩吓BB,菲傭就放假!家務你自己做啦,仔你自己湊、自己換屎片啦,仲要個B唔鍾意跟你喎!」

「一層樓害死全香港!個個俾磚頭綁死,邊仲有大志呀!香港咁細,邊出得咁多世界富豪呀,個個千億身家,美金喎,實業呀?炒地炒樓囉,人人買唔到樓,佢哋幾家人擸晒全香港啲錢,使乜官商勾結呀,商商勾結你都死啦!得佢哋賺晒,唔似七、八十年代,人人都有機會出頭,依家機會好唔平均好窄,打份牛工囉,咁唔公平,實死㗎……」我開始懷疑佢係……黃秋生?!羅拔迪尼路?「Are you talking to me?」

「以前仲話辛苦搵嚟自在食,我食都怕!我揸過貨櫃跑過大陸,見好多,唔知喺啲乜爛地榨啲乜污糟油,無良㗎,一車車咁車俾人食,嘿!香港啲茶餐廳呀酒樓呀,幾多用呢啲油你知唔知呀,慳好多呀,煮乜都用油,你食咗幾多污糟嘢呀美食天堂…」

「我冇樓冇菲傭,放假我返鄉下,好樸素唔繁榮㗎,間屋又大空氣又好,食自己種嘅菜,甜嘅!炒幾片豬肉,條村自己養嘅(豬),香到!冇人鎖門㗎,坐喺屋前面,吹吓風,聽吓樹葉傾偈……」

到了,被徹底KO的香港人說聲「唔該」,下車。之後我再沒有碰上這位的士司機。我想,那夜,我比誰都先遇上了一代宗師。


发自我的 iPad

没有评论:

发表评论