2012年11月17日星期六

蘋果日報- 我行我素4:素食者通常癲癲哋!


我行我素4:素食者通常癲癲哋!

致電給「素食青年」群組發起人動物仔,本來的如意算盤是叫他找兩個朋友,每人介紹一間素食餐廳,最好一個下午完成所有拍攝採訪。電話那頭的素食男卻說:「我好少去餐廳,話明青年,我無乜錢,不如……」省略號的內容,直接要我一早起床去西貢碼頭,跟他乘船往鹽田梓跟區紀復做義工。

記者、攝影:劉嘉蕙


Raw版柯震東
其實動物仔「不如」些甚麼呢?開估:「……不如你講吓食素點樣影響人際關係啦,我好慘㗎,成日俾人鬧,啲人呀,乜都問得出……」例如?「問我女朋友如果食肉,我會唔會咀。」


前兩版David說,香港素食人口是2.4%,而我當然是另外的97.6%,入秋想吃大閘蟹,氣溫跌幾度就要打邊爐,難得去一次西貢,我乘車途中就預先構思要買魷魚絲還是蝦乾,食肉者,大概都是想這些的。上午九時半,人在西貢海鮮檔等着等着,傳說中的動物仔出現了,他的故事你或者在一些傳媒報道中看過,大致是──今年二十五歲,十四歲時跟阿媽去街市,看到人家斬雞,覺得殘忍決定茹素,早排一時貪得意在面書開了個「素食青年群組」等等。為打破一般人對素食者的羸弱印象,他把自己練得很大隻,「啲人會歧視,我一病或者身體邊度痛邊度痛,啲人就會話:『梗係你唔食肉啦。』」之前本報港聞版訪問過他,說他是「素食筋肉男」,他主動提起,說好好笑。其實我覺得,用筋肉男來形容,想像空間不夠大,以我身為女生的視角看來,動物仔真人,其實是Raw版柯震東。


■面書越來越多人,動物仔索性做個網頁:「我搞素食青年嘅原則係盡量唔花錢,So far以幾千人嚟講,氣氛算唔錯,係大家嘅功勞,唔淨只我一個人。」(www.veggieyouth.org

同枱食飯標籤善惡
我心裏盤算該何時逼供:「如果你女朋友食肉,你咀唔咀得……」但因為虛偽,口總是問別的,直至去鹽田梓的船來了,他一隻腳叉上船,竟率先打開話匣子:「素食者通常都癲癲哋,因為食得素嘅人通常都好執着,唔固執點堅持素食?食一餐飯都俾人問幾十條問題!俾我揀,有時都唔想同素食者做朋友,因為,嗱,我唔係話全部呀,有啲素食者真係難相處啲,我執着時你又執着,頂唔順朋輩壓力返轉頭食番肉嗰類人,通常比較好相處。」為「叛徒」講好話,誠大將之風也。


動物仔說:「十年前開始食素嗰陣,社會比家更盟塞。」有素食者反應過激,很容易同枱吃飯出現口角,他見過很多類似場面,因此學會避,「講句嘢都小心到爆炸,講食素,我好少從健康角度講,拗唔完嘅;亦唔會從宗教或政治角度講,群組一出現相關嘅Post,即刪。」我不禁回想自己人生中難得幾次跟素食者同枱食飯的經驗,好像都小心翼翼的吧,「討論素食肉食,好易會標籤到善同惡。一講素食呢回事,就好容易畀到人一個諗法,暗示食肉係唔啱,咁就會衝擊到其他人。」他心水很清,「我唔介意人哋食肉,我介意係家啲人太鍾意食肉,一條菜都無。點解餐廳會無菜食?成個世界,植物種類一定多過動物,肉類淨係得豬牛羊雞。其實賣肉食係唔係好好搵?我估唔好搵,你諗吓,種一棵菜畀自己食要花幾多氣力?而一隻動物又要食幾多植物先養得大?古代人好難食到肉,可能一年先食得一次,點解家變得咁易?背後一定有景轟,不過我唔知係乜,我唔想抹黑人。」

■因食素而認識女朋友Sandy,早幾個月結伴接受副刊訪問。

■現在一有空,動物仔就跟區紀復學習起屋。

■自製慳水洗手法,在膠樽上穿一個洞,滴滴仔也能洗手。

■義工們分享自備午餐,清一色是素。

■區大哥自己做的豆渣餅乾。

■大自然處處有食物,只是都市人的眼睛看不見。

入齋舖溝女易
到達鹽田梓,上岸即見賣魷魚絲和蝦乾的檔口仔,我本能地嘩一聲叫出來,動物仔顯然不知道我嘩甚麼,因為他只瞄向魷魚絲檔底下的一隻貓,原來食菜和食肉,別說同枱吃飯, 單是一個眼神已有差異,這確切引證他所說:「一開始食素,你諗嘢嘅角度會唔同晒。」非素食者看素食者,會認為這是一次性決定,且只在餐桌上生效,動物仔卻告訴我,食素會纏住思考不放,「你會開始問好多問題,例如見到螞蟻,你會諗好唔好踩落去?人有醒覺,諗得越多,會越有同理心。」


談得興起,是時候問那個想問很久的問題了,我問:「其實女朋友食肉,你咀唔咀得?」「哈,家我女朋友都係食素。」她女朋友叫Sandy,是在齋舖認識的,「食齋其實好有市場,你諗吓男女比例係幾多,無可能係男仔多,如果個男仔食齋溝唔到女,係佢有問題。現實講,食素嘅女仔通常都靚啲皮膚好啲。」聽到此,我開始懷疑他搞「素食青年」的動機,「我講笑咋!死啦,我咁講,咪個個麻甩佬衝晒入齋舖?」更多人食素不是好事嗎?「都係嘅,但我想健康咁發展。」


「食素者成日俾人標籤係善人、環保人,我覺得自己係邪惡化身,亦唔夠環保,好驚啲報紙綠色版訪問我。」他搞「素食青年」,原意是結識食素朋友,壯大力量,去到現在群組有四千多人。忽然間,所有關於素食的事都來找他,他驚覺自己洗濕了頭,「明明我乜都無講,做乜突然間挑戰我?無啦啦俾人擺上神枱。我想講嘅係,素食其實係普通事,有人話食素係好好嘅事,我覺得唔係,只係無咁唔好,唔好神聖化我。」他自言普通,其實他在做很少二十五歲後生仔會做的事,包括不因健康理由食素、不正正經經打份工、無啦啦對《蘋果日報》副刊記者說那麼多。他的心願,是世界倒轉行,「我成日俾人話:『點解唔搵份工?』我希望未來啲人會調轉諗,會問:『點解你唔去做有意義嘅事?點解唔去幫人?』家社會好奇怪,一塊餅分十份,大家唔係想平分,係想有咁多要咁多,可唔可以調番轉?平均分配就無人餓死。」你想革命?「呢個唔係革命,我覺得,係和平思想應該有嘅態度。」

■區大哥在台灣的生活營,追隨者眾,最近準備將簡樸生活理念移植到香港。

■想了解區紀復思想,可看其著作《愈少愈自由──鹽寮樂修二十年》。

食素都要用腦
動物仔帶我去鹽田梓,其實是幫區紀復起屋,人稱區大哥的他實踐生態靈修幾十年,在花蓮開創「鹽寮淨土」,跟隨者要在大自然修行,採摘種菜燒柴煮飯。他最近在鹽田梓找到一間廢屋,找義工幫忙打造一個類似「鹽寮淨土」的空間。採訪當日,一夥人才剛用竹搭起廚房,他說:「我歡迎大家同我一齊生活,但有個基本條件,你唔可以帶肉,我食乜你就跟我食乜。」


區大哥不是天生下來就決定食素的,他今年七十歲,年輕時唸化工,畢業後在大機構任化學工程師,一日驚覺自己所做的事對地球有害,就在四十二歲那年辭職,「離開工作後,我反省人生係乜,以後生活要行邊個方向。」其時他閱讀John Robbins寫的《Diet for a New America》,茅塞頓開。John Robbins是美國雪糕公司Baskin Robbins創辦人之子,去過牛場看工廠如何取用牛奶後,決定食素,「我都去過唔同國家,睇人家點樣飼養動物,動物知道要去屠場會露出淒慘之色,令我有感性想法。理性啲講,健康嘅人都食素。」他最後有結論:「既然食素對自己有益,利人利動物利環境,點解唔食素呢?」茹素廿五年,他自覺身體健康,「我三十年無睇醫生,你講得出嘅病我都無,雖然我瘦,但無負擔,我去邊都得,你得唔得?」另一大發現是,素食就心靜,「素食之後,你就會好安靜,可以思考好多人生嘅事。」


區紀復說:「素食要配合環境,如果你好忙好有壓力,效果可能唔好,要靜下來先可以素食。同伴都好重要,後生仔世界太多引誘,要見夠世面,先唔會輕易被好奇心支開去。」說難不難,說易不易,「素食唔係咁簡單,要經過思考,當成生命一個方向、重點,先有力量。有啲人素食不求甚解,人哋話係素佢就食,結果被假素雞素鴨呃咗。素食都要有頭腦,唔係人講就要信,要自己判斷;好多名詞好容易呃到你,好似『有機』咁吖,唔係有機就好㗎,我讀化學,有機都會有毒!」


上一則: 我行我素2:周一無肉之歡

下一則: 非常人:執導演筒 廢青暫別舞台

没有评论:

发表评论