2013年4月16日星期二

蘋果日報- 周啓邦夫人: Ball場Show Off冇Taste

周啓邦夫人: Ball場Show Off冇Taste

我叫她周夫人,她嫌太客氣,「叫我Brenda」。
Brenda以前活躍於社交名人版,跟丈夫有影皆雙、去Ball、煮翅;今日她的名字出現在財經地產版,「其實我唔識上網。」那如何緊貼大市?「經紀打嚟,同我講個價點點點,咪傾吓。」
Ball她都不去了,「推晒,一個人冇乜興趣。」平日在家看電視過日晨,「唞吓都好。」浮華盡成過去。

記者:劉嘉蕙 攝影:劉永發

上世紀Brenda生活不是這樣的。周啓邦還在的時候,他們差不多個個星期有Party去。她每天起身,不是設計衫、就是改衫、試衫、打理衫。


「Ball都唔係個個去,我哋鍾意有主題、有Dress Code,有得襯吓,先去。個個都咁靚,我哋咪盡力有咁靚扮咁靚囉!」鍾意乜嘢牌子?「我好少買衫,名牌未必啱我着。平時屋企會請定一個裁縫,決定去一個Ball,就個幾月前開始準備衫。」連去旅行也愛揀郵輪,貪有Ball去,把晚裝高踭鞋搬上船,晚晚衣香鬢影,「好多人叫我哋影相,問我哋係咪Film Stars,我話我哋係Lawyers,個個好出奇。」


靚,有輕於鴻毛,有重於泰山。「記得有次化妝舞會,船長頒大獎畀我哋,話我哋係中國人嘅光榮。全船有好多中國人,個個都好開心。我哋就係要畀大家知,原來中國人都識扮靚。」


生平沒幾趟機會去Ball的平凡人,對Ball場總有很多幻想:名太講是非、批踭鬥靚比行頭。「冇,去Ball都冇乜好傾,因為啲音樂好嘈。通常人哋同我講嘢,我就盡能力去答。不過要傾手袋買幾錢,我就好驚,我唔講呢啲話題,要Show Off啲嘢幾錢,我唔覺得好Taste。」Brenda認為,「去Ball係Enjoy朋友圍埋一齊,望吓賓客着得有幾靚,已經好開心。」後尾啲人着得越嚟越簡單,冇咁好玩,你覺唔覺?「哎吔,我點知呀?」


■Brenda貪靚但不姿整,不講究護膚,也不習慣補妝,「老公唔畀我補,話補完好厚粉,所以我唔補妝㗎。」


■為報紙拍的性感照,美艷不輸明星,「個個同事見到都說似狄娜。」

奶奶哦完又着過
Brenda說,貪靚冇得解。出身貴族家庭的周氏夫婦,在英國讀書時已去Ball看時裝。回港後二人返律師樓,日頭被迫着得黑沉沉,去Ball是打發靚衫的唯一途徑。六、七十年代,女士着恤衫扣鈕扣到上喉嚨,Brenda就穿大低胸短裙,還當選英文報Sexy Lady,「英文虎報搞咗個Sexy Lady選舉,個記者打畀我,求我參加,我見咁熟,咪話好囉。」翻看舊照,尺度比今日紅地氈女星有過之而無不及。衣着大膽,真相是衰心軟,但不知者總以為Brenda愛出風頭。「係成日有人話㗎,我奶奶都會話,『唔好着到咁,尤其你做狀師』,我哋就『哦哦哦』,哦完又着過。」


「我哋返香港六個月就搬出嚟,日日扮鬼扮馬佢都唔知,最多睇到報紙先話兩句。其實奶奶都算好,半知半唔知就算數。」昔日揭開報紙,只見Brenda跟老公糖黐豆,甚少與其他姊妹淘拎手袋仔出入,原來也跟貪靚有關,「我係少同啲阿太行街食 Tea。點解?啲阿太唔鍾意同我一齊呀,因為我唔打牌,一次都未打過,唔識打。仲有我着咁多呢啲衫,佢哋唔着得,成日要老老實實。佢哋覺得我嗜好唔啱佢哋。」說來不覺遺憾,好在有老公這個忠實擁躉。



我唔Mind靜落嚟
Brenda的Ball場生活,隨老伴離世告一段落。五光十色的生活,懷念嗎?「有伴就開心,一個人,唔想去。」


以往一年總有一次,周氏金屋大排筵席,Brenda煮鮑魚海參宴客;因為一手好廚藝,她甚至拿過法國美食會頒的大獎,「𠵱家有心情先煮,仔仔(周國豐)未必鍾意食我啲嘢。佢驚肥。開Party我都冇興趣,淨係打電話都有排你打,好玩但好辛苦,唔制囉。」


她不愛打點舊照,平時一堆塞入櫃桶,為訪問才掏出一叠給記者看,說說這套衫那個心口針,「我鍾意去Ball ,Add more splendors to your life,好好玩。不過我唔Mind𠵱家靜落嚟。唞吓都好。」


Brenda私相簿


■周夫人經典造型,粉色皮草粉紅Rolls Royce。


■七十年代出席時裝活動,扮成法國瑪麗皇后。


■往年過年過節,周氏伉儷都為雜誌示範超豪年夜飯。


■親自設計首飾,另外訂製晚裝配襯。


■愛美的Brenda六、七十年代就飛歐洲睇時裝騷,帶回最潮服飾。

後記
都說Brenda近年深閨,這次訪問約得成,連我自己都不敢置信。「你係好好彩,平時我推晒。那天你打來,我剛好In a good mood。」坦白得可愛。是我小人之心,訪問前不惜再三致電確認,怕她突然醒覺我有多唐突,「我一Say Yes就係Yes。」鏡頭以外,Brenda備足茶點招呼眾人,還溫馨的帶我們賞花看魚。訪問中她說得最多是「多謝」。對於Brenda的體貼和信任,我真心感激。假如香港真有過Good Old Days,那也許該歸功於這些人、以及他們所堅持的Good Old Values。

搭上華麗尾班車
說本地Ball場歷史及禮儀,天機公關行政總裁Francis(鄭紹康)如數家珍,「Leonardo DiCaprio部《大亨小傳》就快上,講美國二十年代上流社交文化,想知一定要睇。」


「以前去Ball,一定要男女男女隔着坐,梅花間竹,才正宗,是禮儀,𠵱家冇人知。」Francis不是Blue Blood出身,但天機公關創辦人包括何超瓊及榮文蔚,因此,城中最璀璨的盛事,都有他幫忙打點。九十年代入行的他,剛好搭上華麗尾班車。


「簡單講一個例子,99至二千年千禧Ball,會請到Whitney Houston做嘉賓。搞個埃及妖后Ball,又會有Kate Moss出現。𠵱家有幾何請到國際巨星?係人哋未必吼你。」以前去Ball是大事,「揀晚裝要時間,Set頭修甲化妝三四個小時,還要去銀行拎珠寶呢。名太去一個Ball,可以用一個星期準備,先叫『去Ball』。」今天的人流行講「認真就輸了」,「現在很多事業型女性,冇時間Set頭化妝,放工買條裙就出現,自然冇咁靚。平靚正的Topshop晚裝,舊時真的不會見到。」


Francis說近年很多心力花在禮儀教育,甚麼叫Business Suit,甚麼是Cocktail Attire,從頭說起,「現在慈善Ball買枱的人很多來自北方,講國語,Dress Code寫Black Tie,就以為打條黑呔就得。作為搞手只能盡量教,教唔識惟有隻眼開隻眼閉。」



■天機公關行政總裁鄭紹康


■廿年人事幾番新,昔日Ball場的中流砥柱所餘無幾。左為榮文蔚。


■01年與周潤發於香港癌症基金會慈善Ball合照。

北風吹走黃金年代

作為公關,他想事事周到,不希望來賓當食飯使錢就算,不過賓客明顯沒有他想得多。「像剛剛搞個Ball有拍賣環節,通常大家買甚麼、誰舉手,都傾好晒,但好些新貴就解釋極都唔明。」人家的錢,就少操心吧,「咁我都想佢用得其所。」呻完又不忘打圓場,「其實佢哋進步緊嘅,不過需要時間。」所以上一代名媛絕迹Ball場,不無原因。「少咗朋友去,配套唔同晒,自然覺得冇咁好玩。」


作為搞手,他只能嘆句無可奈何,「無可否認香港有過一個黃金年代,但也消失了,冇辦法,冇得返轉頭。」


瑰麗Ball場


着靚衫影靚相


展舞姿


Show珠寶


没有评论:

发表评论