2015年12月28日星期一

蘋果日報- 36歲證雙性人身份 細細老師炮轟明光社

蘋果日報- 36歲證雙性人身份 細細老師炮轟明光社

36歲證雙性人身份 細細老師炮轟明光社

對細細老師來說,做男人是一場漫長的酷刑。她患有「雄激素不敏感綜合症」,染色體是男性的XY,身體對雄性荷爾蒙卻無動於衷。體毛、鬚根、喉核,都不曾在她身上出現,蘭花手卻是渾然天成,「揸筷子時自然就會咁,冇人教的。 爸爸見到,一下就扑落嚟。」手指吃過不少苦頭,一旦放鬆,又故態復萌。「由細到大,都係人哋話我知咁樣『好女仔』,我本身冇概念。OK,父母話乜就乜。我只係奇怪,點解我做唔到佢哋嘅期望。」長期反串不疲累嗎?「慣㗎啫。問題係,當你好努力都得唔到欣賞,仲要俾人玩。對細路來講,咁好辛苦。」做女孩會否自在一點?「有閃過呢個念頭,但同時又會自我批判,我係咪變態㗎?呢啲叫人妖。」

他一直被性別認同的問題困擾著,經常出入精神科。直到三十六歲那年,在泰國做身體檢查,竟發現體內有發育不全的子宮組織。 回港後,精神科醫生恍然大悟:「你會唔會考慮做女人?」細細老師猶豫了好幾個月。他的雄激素比尋常男人高出六倍,大腦發現身體雄風不振,所以過猶不及,患睪丸癌的機會卻因此大增。醫生說:「你仲諗乜嘢?會死㗎。」引刀成一快,把殘缺的陽具、子宮一拼割捨。其中一顆「睪丸」實際上是卵巢,證實了他是雙性人。

變身後,細細老師輕鬆了不少,入廁格不用左閃右避、浸溫泉不必等到夜深。五年前,她成立了「藩籬以外」,以中醫和社工的身份為雙性人發聲,今年初正式出櫃。所謂組織,其實就是獨腳戲,至今她在香港仍未找到另一位願意面向大眾的雙性人,「企出嚟嘅風險好高,但再唔出聲,我過唔到自己的良心。」上個月,她自費出席聯合國人權委員會,報告雙性人在香港的情況。聯合國向港府發出指示:非必要的手術和治療,要待雙性人心智成熟,才讓他/她自行決定接受與否。「好過冇,雖然聯合國係冇牙老虎。」

萬里迢迢,只因在本地疾呼沒有回響,「同醫生傾,佢哋覺得社會而家咁樣就好好,係雙性人家長要求做手術;同父母傾,佢哋話醫生嘅意見咁專業,可以唔聽咩?同政府傾,又話尊重醫生和家長。咁邊個尊重小朋友?」香港根本沒有統計雙性人的數目,躲於衣櫃的幸存者不容易被發現,「究竟我做嘅嘢,雙性人係咪認同?我好想佢哋話我知。」

撰文:蔡慧敏

攝影:葉漢華

攝錄:高仲明

上一則: 私處捱廿幾刀 雙性人受欺凌最想做自己

下一則: 加息引爆樓市減價潮 嘉湖一口劈40萬



I

没有评论:

发表评论