2016年5月17日星期二

蘋果日報- 黎明的真冧功 - 馮睎乾

蘋果日報- 黎明的真冧功 - 馮睎乾

黎明的真冧功 - 馮睎乾


黎明真的不是浪得虛名。見有些平時不大喜歡100毛的網友,竟破天荒些牙那個可能是史上最屈機的咖啡廣告,就知道堅.黎明果然堅,金句王確實金。

四大天王拍廣告,學友城城我毫無印象,劉華只記得他托過碌杉,以及今時今日被服務業狂串的那句「服務態度」。至於黎明,九十年代已爆出「要贏人首先要贏自己」的睿智型金句,如今又自度一句「層次高啲嘅員工,梗係要得返層次高啲嘅人工」,冧盡打工仔,確實把另外三位都比下去了,難怪他的廣告以前洗腦,現在洗版。

黎明是一束矛盾的完美結合:懂冧人的通常假,嘴甜舌滑,信佢一成,雙目失明,但黎明自成一家,冧得嚟有4D咁真,甚至真過4D。究竟係咩玩法?黎氏冧功的必殺技,是無招勝有招。廿年前隨口叫聲「May」,已溶化萬千女性的心;廿年後更深不可測,省掉「我愛你」,只一句「對不起」就打動全港市民。據說武功練到最高,落葉飛花已可傷人,現實中我未見過;但冧功去到最強,講聲Sorry就能感人,我見過,我真係見過。神功心法早見於黎明語錄:「得到歌迷嘅支持我好高興,但我未必要討好佢哋。」他不是為了冧,才強行推銷「真」,而是因為真,所以冧。

但要在社會生存,不能單靠真,還要真得高──低層次的真,乞人憎;高層次的真,可加分。何謂高層次的真?以廣告為例:N記咖啡畢竟不是高檔貨,黎明就避重就輕,拿鄧小平金句二次創作,扭成「唔理白咖啡定黑咖啡,好飲嘅就係好咖啡」,還醒多句「咖啡無灰色地帶」──既點出產品名堂(白咖啡),又understate檔次問題(好飲就得),更巧妙暗示了港人認同的道德觀(黑白分明),一次過滿足三個願望。三十零蚊買盒咖啡支持黎明,抵;N記請到黎明,更抵。

上一則: 黑杞子 - 蔣芸

下一則: 不反對當贊成? - 高慧然



I

没有评论:

发表评论