2014年5月15日星期四

�果日�- 容�容哥:我���,你食唔出�雪藏肉!

蘋果日報- 容記容哥:我夠膽講,你食唔出係雪藏肉!
容記容哥:我夠膽講,你食唔出係雪藏肉!

容記小菜王老闆易偉容接受訪問,劈頭第一句便說:「我做埋出年就唔撈啦,好鬼死辛苦,全港有咁多錢你賺唔晒,我怕自己冇命享,得閒放狗,同班老友吹水好過。」這天,他穿了一件白色短袖衫,一坐下來便展開手臂,向我展示自己的「戰績」,「做廚經常被滾油彈到、被刀切傷,身為師傅呢啲經歷少不免,整傷咗貼塊膠布又去開工,張張金牛都有血有淚。𠵱家年紀大,職業病周身骨痛,唔食藥頂唔住。」曾為米芝蓮美食推介的餐廳之一,兼在2003年及2006年獲亞洲《華爾街日報》選為亞洲最佳食肆之一的容記,現進入倒數階段,年半後將結業。


■容哥為人爽直幽默,舖內經常見到容哥手寫餐牌,盡現個性。

沙拉骨源自約克夫人
易偉容,人人稱他容哥,也愛稱呼他牙擦容,他人如其名,說話總是七情上面,「衰在我寸得起呀,全香港有邊個好似我咁,用焗爐做燒肉,做到層皮卜卜脆,容記燒肉有幾靚,係人都知啦。」之後又說:「沙拉骨都係我原創,𠵱家賣到通街都係,但好多人做到個醬䊹烚烚,味道酸到呢……你試過我做嘅沙拉骨,就知有幾把炮。」一碟菜式的味道,與廚師個性和閱歷有密不可分的關係,身為元朗圍村人的容哥原是點心師傅出身,1978年跟隨師傅去菲律賓當總統御廚,一做便近十年,容記招牌菜的燒肉、沙拉骨便是那時所創。「有日,英國約克公爵夫人莎拉到訪,馬可斯總統喺屋企請客,唔通煎條鹹魚畀佢食咩,咪試吓做啱西方人口味嘅菜式囉,試吓將沙律醬淋喺豬扒上面,效果唔錯噃,後來索性用埋沙拉夫人個名,改名叫做『沙拉骨』囉。」這菜最大賣點是醬汁,用非現成沙律醬,醬汁經容哥自家調製,沙律醬加入了煉奶、芒果汁,再放入攪拌機打勻,入口更滑。


容哥仍喜歡創作,經常鑽研新菜式,記得首次與容哥會面時,他已告訴我正研究蒜香骨的升級版。


「之前我舖頭賣緊嘅蒜香骨,我頂盡出咗七成功力,我要再研究,研究到肉同骨分離,一食落去肉會滑捋捋咁剝出嚟,嘩!如果成功研究到,又係全港首創,到時真係不得了!」個多月後的今天,再相約訪問,他興致勃勃告訴我,蒜香骨升級版已大功告成,名為菲式蒜香骨,他半賣關子說:「我用嘅係雪藏肉,經油炸後質感好容易變乾,冇晒肉汁,以前係『達成一塊』,乜口感都冇,好彩,𠵱家終於俾我發現到秘密武器。」


隨他往廚房走了一圈,見他先準備醃料,用天秤仔細量度各調味料份量,不是高手不用秤嗎?不禁疑惑。容哥說:「當然要用秤啦!如果唔用秤,每次煮出嚟嘅味道咪唔一樣?」放眼所見,200多斤排骨正放入大盆不斷啤水,血水盡出,至最關鍵時刻,他將排骨放入洗衣機,我沒眼花,洗衣機不洗衫,正在攪排骨!「呢個秘技都係睇在我就嚟退休先同你講,洗衣機馬力夠,攪完啲肉先有彈性,用鬆肉粉會搞到啲肉冇晒肉味,我夠膽講,煮好之後,你食唔出係雪藏肉。」排骨攪動十多分鐘後瀝乾,他拿出兩個大圓形鐵盆準備醃肉,大陣仗得很,他嘆口氣說:「每次醃排骨都要用大半日時間,你話自己唔落手落腳點得?」


■容記賣的是容哥手藝和創意,每晚都出現人潮。



菲式蒜香骨 $88
■是今年容哥新研製的升級版菜式,雖然用的是雪藏肉,但肉汁豐盈,蒜香味濃。


容記燒腩王 例牌$128 ■用焗爐焗製,做出皮脆鬆化的口感,肉是五層塔,賣到街知巷聞。


腐乳茄子 $58 ■烹調時堅持滴油不沾,有別於廣東式較肥膩的魚香茄子,很清新。


蠔油皇齋菜卷 $58 ■容哥指定要用樹記的腐皮,早前樹記一度結束營業,此菜也差點要停售。

升級版蒜香骨秘技
先準備好各種醃料,份量要用天秤量度準確,否則做出來的菜式,會碟碟味道不一樣。


把排骨放入大盆進行啤水程序,刻意放兩個氣泵入大盆,加強水流有助去除排骨的血水,整個啤水過程約需四至五小時。


啤水後,把排骨分批放入注滿清水的洗衣機,攪動約十多分鐘。


排骨經洗衣機攪動後,肉會變得脹卜卜,有彈性。


排骨瀝乾水後,放入鹽、糖、胡椒粉、大量蒜茸等調味料醃過夜,最後油炸上碟。


容記小菜王

地址:深水埗福華街118-120號地下


没有评论:

发表评论