2014年8月3日星期日

壹週刊 - 1273 - NEXT 3.0 玩盡智能錶

 

CLOSE-UP

玩盡智能錶

近兩年,最多人關心的隨身 gadget,首選 smart watch。各品牌都積極出新錶,單單是 Samsung已出了三款自家製智能手錶,不過由於應用 app較少,所以始終炒不成熱潮。
今年六月經 Google一谷,情況即時有變,事關 Google特別為穿戴 gadget推出專用系統 Android Wear*,不單運作得更快更暢順,程式員更可針對性為 smart watch打造專用 app,大大提升手錶的實用性。想知 Android Wear有幾好用?
今次就搵首隻來港款式── LG G Watch,示範有幾好用同玩。
*Android Wear是 Google專為穿戴科技產品與手機互通資訊而設的作業系統,可應用於手錶及其他隨身電子產品之上。

達人試玩

震動提示好弱,行街完全 feel不到, Lawrence話要將隻錶戴到最貼手,先會感覺到微震。

要一試 Android Wear的實用程度, Lawrence是不二之選,去年 Kickstarter集資手錶 Pebble在美國推出, Lawrence已搶先買返來試,仲自己寫埋 app擴充功能,對 smart watch十分狂熱。每次有新錶推出,即刻去電器店試用,或者問朋友借來試,不過礙於之前 Sony、 Samsung等出 smart watch,都無得寫 app加功能,終究燃不起買錶衝動。
聽到有 LG G Watch,第一時間幫手試玩,不過試完就話比想像中難用,「最初戴上手感覺良好,又快又順,同埋見到有好多 apps選擇,功能好似幾多。玩完一輪,就發現介面做得不夠仔細,例如平時用 Pebble,就是想不拿電話出來,直接在錶面睇到所有 notification;但而家用 LG隻錶,要㩒兩下入選單先睇到,仲慢過拎手機出來睇!」最弊是 Lawrence平日返工揸電單車, G Watch的屏幕在陽光下幾乎看不到,「不要說 notification,連時間都睇不清楚,即使校到最光都無幫助。另外,官網話搖一搖手可以叫醒隻錶,但試過幾次大力搖,都無反應,結果還是要用手指掂芒開錶。」
電量方面亦是一大敗筆,「即使不是經常使用,但隻錶未夠半日已流失四成電力,勉勉強強只捱到一日;但 Pebble就算開齊所有功能,全日狂用,都捱到兩日,不解決這個問題,隻錶做得再好都無用。」

聲控易用

雖然 Lawrence狂數缺點,但他補充說 G Watch並非一無是處,「最欣賞是加入聲控功能,辨認準確度雖然差過 iOS的 Siri少少,但都可以接受,至少 Pebble就做不到。」不過,訪問完結前 Lawrence不忘叮囑記者,如果有 Moto 360,一定要找他試用,「其實只是 LG做得未夠細心, Android Wear仲有好多發揮空間,希望其他品牌會做到隻好錶。」

兩大功能

LG G Watch(售價:$1,898)是首隻由 Google開發、 LG代工的 Android Wear智能手錶,勝在有 Google做後盾,單計 apps已多過其他自家製智能手錶。

雖然未算盡善盡美,但聽完都好想試。買返來要點搞?其實只要用手機下載及安裝 Android Wear專用 app,再用藍牙接駁好手錶,就可在錶芒顯示聊天 app新訊息、 facebook新通知、來電號碼、計步器等功能。當中更有兩大功能,一定要識點玩。

即時導航

用手錶做導航,當然不及睇手機的大屏幕清楚,不過都有文字提醒你點行,反應都算快。

手錶都可以導航?無錯,配對好手機及手錶後,只要打開手機內的 Google Maps(須最新版本),設定好路線,手錶芒就會自動進入導航模式帶路。導航反應同手機差不多,如果行街搵路,只要望手錶就知點行,都算方便;不過,想有埋語音導航就一定要靠手機,對駕車人士幫助不大。

廣東話輸入

由於 Android Wear並無預設鍵盤輸入,想輸入文字,一定要用語音。除了支援英語,廣東話都一樣辨認到。只要對住手錶講「 OK Google」,再說出想做的動作及關鍵字即可,例如想搵地圖,只要講出地區名如灣仔、銅鑼灣、將軍澳等,都好易辨認到;但講到街名就成日出錯,例如「港灣道」就經常辨認成「香港灣道」。
語音記事方面,同音字都成日認錯,例如會將「約」譯成「虐」、「飯」譯成「犯」等,不過總體辨認能力都算不錯,就算句子較長都有七成準確。由於 Google Now智能助理功能在香港的用途非常有限,無法用廣東話或英語指示發短訊,亦不能回覆電郵,對住手錶講指示,通常只會得到搜尋回應,令語音輸入的實用性大減。

Android Wear內另一個預設功能是計步器,可簡單記錄每日運動量。

錶身幾乎無掣可㩒,唯一一個就在錶背充電位上方(黃圈),主要用來 reset「死」錶。

廣東話輸入的辨認能力幾好,就算講急口令,雖然錯字比較多,但至少聽到發音。

智能手錶發展史

講到智能手錶,其實已非近兩三年產品,前人一早勇於嘗試,不過由於功能過於單調,先至流行不起來。

1980s
Seiko於上世紀八十年代初曾推出不少多功能手錶,例如可儲存 24位數字的 NL C01,可與電腦連接的 RC-1000,但主要功能只是記錄資料,可說是智能手錶的雛形。

2000年
IBM WatchPad
IBM同 Citizen合作推出 WatchPad,運行 Linux系統,配備 74MHz處理器、 320× 240像素屏幕,並已內置藍牙。

2002年
Fossil FX2001
行 Linux反應麻麻, Fossil就嘗試引入當時得令的 Palm OS,手錶可以經紅外線將 Palm PDA資料同步。後來甚至有內置完整 Palm OS的 FX2008,毋須再接駁 PDA。

2004年
Microsoft SPOT
微軟試水溫之作,主要可在錶上顯示 MSN新聞及天氣等資訊,參與的品牌有 Tissot及 Suunto,最終反應太弱,無助微軟挽回頹風。

2012年
Sony SmartWatch& Casio G-Shock GB6900
智能手錶市場開始成熟,不少手機品牌陸續推出相關產品,例如 Sony的 SmartWatch,以及其後的 Samsung GALAXY Gear等,但全都只支援 Android。只得 Casio推出配合支援 iOS的 G-Shock,但僅可顯示來電及訊息提示。

2013年
Pebble
經 Kickstarter集資逾千萬美元研發的智能手錶,採用電子紙屏幕,可藍牙連接 iOS及 Android裝置,由於系統開放,所以有不少用家參與擴充功能。今年更推出鋼錶版本 Pebble Steel,香港人好快買到。

必裝功能

講到底, Android Wear的原生功能有限,想有更多功能,就一定要自己裝 apps。其實自從 Android Wear專用 app推出後,已好容易搵到擴充功能;裝埋以下的 apps,先可發揮 smart watch用途。

遙控影相

Wear Camera Remote
只要開啟手錶內這個 app,就可以即時啟動手機的影相功能,不單只可用作取景,連擊錶芒兩下就可影相。帶埋手機腳架出街,就可輕易玩到遙控自拍。

一站式介面

Wear Mini Launcher
為手錶裝完 apps,其實都幾難搵番出來,因為全部都收藏在功能表最下方的「 start」內。想更易搵到安裝好的 app,一定要裝 Wear Mini Launcher,裝完只要在手錶主介面左上角向右一掃,就可拉出已安裝 apps的介面。

搵電話

Wear Buddy
大頭蝦最適用,當不知道手機放在何處,就可用手錶 app內的「 Find my phone」功能,遙控手機發聲,但大前提是必須已連接好手機,同埋在藍牙接收範圍內。

方便計數

Wear Calc
以前都出過不少附有計算功能的電子錶, Wear Calc就可以為 smart watch追加計算機功能。由於按鍵面積不算細,用落都算不錯。雖然只支援加減乘除四項基本算式,但已經好實用。

鍵盤輸入

始終覺得用鍵盤輸入更實在?並非無辦法,最近鍵盤 app開發商 Minuum已經着手推出第一款可在 Android Wear上使用的虛擬鍵盤 app,將英文鍵盤壓縮至佔手錶屏幕下方約三分一位置,然後再靠 AI聯想字功能,提升輸入文字的速度及準確度,甚至有埋標點符號選擇。唯一問題是只支援英文輸入,可密切留意幾時開始在 Google Play下載。
網址: http://www.minuum.com/watch

儲錢入貨

今年六月, Google在 I/O大會上公布專為佩戴式裝置推出的 Android系統,操作上更簡單方便,首批參與的品牌包括 LG、 Samsung及 Motorola。雖然今年內推出的 smart watch應該還有其他品牌,但 Apple的 iWatch傳聞因零件問題未必趕得及今年內推出, HTC暫時又只得一張洩密相,有把握可買到的,依然只得以下這兩款 Android Wear。

矚目破格

Moto 360
可說是今年最受注目的 Android手錶,圓殼加錶冠設計只此一家,比四方、長方形錶殼更似傳統手錶。硬件規格資料欠奉,暫時只知道將會在今年夏季推出。不過,有傳定價將超過港幣三千,如屬實的話都幾貴。
網址: http://www.moto360.motorola.com

Moto 360曾於 I/O大會上 demo過,完成度極高。

真正開放

Samsung Gear Live
雖然是 Samsung第三隻支援 Android的智能手錶,但由於前兩代只對應自家品牌手機,所以普及性一般。 Gear Live則開放對應其他 Android手機,配備 320× 320高解像 1.63吋屏幕,內置 1.2GHz處理器及 4GB內存,錶背設有心跳監察器,暫時睇規格高 LG G Watch一級,但售價反而最平,約售$1,560。手錶已在外地開售,但截稿時行貨仲未知幾時先到。
網址: http://www.samsung.com/hk

改系統先夠用

作為第一隻用 Android Wear系統的 G Watch,雖然搶佔先機,但正如 Lawrence所講,使用時間及備用時間不夠長,震動提示亦不夠力。
想改善問題的話,可安裝由外國網友修改的作業系統,優化手錶通知的提示方式及備用時間。
試裝後,操作介面同選項都同原裝無分別,但操作反應明顯更快更暢順,震動力度亦比之前大,有來電或信息通知,都好易 feel到。最抵讚是耗電量都有明顯改善,就算用藍牙連接手機一日,都只用了約七成電量,非常實用。
不過,修改系統始終有一定風險,如果在過程中不慎與電腦斷開連接,手錶就有機會無法再啟動(俗稱「變磚」),拎番 LG維修,亦會因修改系統而失去保養,須支付維修費。
網址: http://www.rootzwiki.com/topic/207402-rom-gohma-10-772014-android-wear

下載自家製作業系統壓縮檔,內附的說明檔講解都算詳細,配合埋一般 DOS電腦知識,其實都不算難搞。

修改過的作業系統,在操作上雖然同原生系統無分別,但改善了震動強度同密度,就算無勒緊隻手錶,都一定感覺到。

壹週刊 - 1273 - NEXT 3.0 玩盡智能錶

没有评论:

发表评论