2017年9月28日星期四

月餅創意 - 左丁山 | 2017-09-28 | | 蘋果日報

月餅創意 - 左丁山 | 2017-09-28 | | 蘋果日報

月餅創意 - 左丁山

今年吃月餅,吃到不亦樂乎,於是又引起老友批評:「你因住呀,食咁多豬油、蛋黃,好唔健康。」每年臨近中秋,都俾家人朋友出於善意、批評一次,但幾十年習慣係咁,點改呀。用番現代心理學概念,左丁山鍾意食月餅,或有可能係出於童年陰影,因為嗰陣時冇得食。
想當年,阿媽每個月供月餅會,每月供款三元,係一間茶餐廳嘅月餅,叫做「妙佳」,位於亞皆老街,現今先達廣場對面。供足一年共36元,每年農曆七月尾就可到「妙佳」攞月餅,純蓮蓉、蛋黃蓮蓉,雙黃蓮蓉,果子五仁再加棋子餅,好似總共係十盒,唔記得清楚咯,但唔係全部食晒嘅噃,阿媽要留番一半,中秋過後帶返鄉下俾阿嫲同兩位家姐食。嗰陣時旺角最巴閉嘅就係龍鳳茶樓與瓊華酒樓月餅,點解唔去供呢兩間名店嘅月餅會而係去供茶餐廳呢?一字咁淺啦,龍鳳瓊華係貴好多嘅嘛,邊度食得起。
幾十年後,全香港都有錢,月餅只嫌過多,不嫌少,36元買唔到一個月餅,且愈貴愈好賣。左丁山或者係堅離地,以往收到一啲美心月餅券,隨手就送咗俾看更或信差或清潔阿嬸,今年聽到美心月餅暢銷,人人撲美心月餅,於是好奇之下,想話去買一盒試吓有乜猛料驚喜,但到處話賣晒,真係愕然又愕然。
今年又特別流行奶黃月餅,沙田陳太告知,佢兩個孫女係咁食奶黃,其他一概不吃,令到佢要頒下禁制令。老人家就未必鍾意奶黃呢類「假月餅」,都係傳統嘅家常蛋黃蓮蓉(奇華黃蓮蓉,唔係白蓮蓉)與及蔡瀾抱抱月餅火腿松仁月最啱口味,其他花款只係貪吓新款而已。Haagen-Dazs,agnes b.亦有所謂月餅出售,其實就係變相雪糕與朱古力,新一代公關送禮就喜歡送呢類月餅喎,夠潮啩。但一啲新人類設計師,就潮得滯,為創新而創新,設計嘅圖像令人一見就嗌大吉利是,例如機管局商場嘅宣傳用藍色為底色,月餅為主打,背景配上藍白灰色燈籠,標語就係:「分享心意,『佳折』更實在」,係絕對失敗之作。中秋佳節用藍白燈籠?玩食字喎,「佳節」變「佳折」,死火啦,折有「折斷、喪失、夭折、抵銷」之意,都係不吉之詞,過中秋最緊要講人月兩團圓,折甚麼呀,設計師唔識中文嘅咩!一位世姪話左丁山老套,不能接受新一代嘅創意。唉,創意需要有cultural context,不能太過脫離本土文化呀。



I

没有评论:

发表评论