2016年6月4日星期六

蘋果日報- 不願回憶 - 左丁山

蘋果日報- 不願回憶 - 左丁山

不願回憶 - 左丁山

今日六四,左丁山本來要出席一個追思彌撒。前輩的妻子C夫人,幾個月前見過佢,佢80幾歲,精神狀態幾好,身體應無問題,點知到上星期三突然得知佢已因癌症擴散,拯救不治,果真係人生無常。不過C夫人在世享受豐盛生活七十幾年(自懂事之日起計),一向優遊自在,婚姻美滿,兒孫滿堂,可謂福澤綿長,而今駕返瑤池,可說了無遺憾。

雖然不到教堂向C夫人告別,難免會想起89年六四。閱報得知,有樹仁大學學生寫文痛批支聯會係龜公龜婆之類,據說用詞激烈,令長年參加六四紀念人士好唔高興,呢位學生唔知有幾大年紀,想來應該係20歲左右嘅年輕人,對「前輩」不敬,不足為奇。左丁山一代搞學運時,西方嬉皮士學生不時咒罵三十歲以上嘅人應該快啲死,加上當時係文革高峰期,內地批鬥文字層出不窮,不知幾咁兇狠惡毒冇人性,遠非今天香港人可以想像。所以有學運老鬼問左丁山對樹仁一位學生嘅痛罵,有乜感覺,左丁山話:「一啲感覺都冇,𡃁仔學生未成熟,想到就罵,點會下筆時考慮及罵人用詞會引起迴響,我地呢輩,乜嘢罵人文字未見過。引用內地用詞,與呢位學生講認真,你便輸了。」年少學生有理想,有自傲,夠輕狂,不足為奇,最怕嘅係,呢類學生以後無進步,與思維永不長大,成世人嘅最大成就就係做學生會領導人,到四十幾五十歲還是要講自己做學生會時有幾威,還繼續幻想自己返回學校訓練新一代學生領袖,呢類人左丁山見過,都係在社會上比較難出頭一族,故此傾向返回母校向年輕人顯威風。

1989年左丁山正在精壯之年,自覺前途無限,那一年五月中還與新亞校友在天安門廣場漫步暢遊,觀察學生帳幕紮營,當然預料不到十幾日之後嘅場景,及有新亞兩位女校友(同是記者)遇險互相扶持嘅經歷。到了今天,就是一句老話,不願回憶,永不忘記,但不會讓六四陰影如魔鬼纏身,驅之不散,台灣二二八事件也有翻盤之日,六四,只是時辰未到而已,讀中國歷史,當知一百年係好短暫嘅。1279年,忽必烈完成吞金滅宋之偉舉,邊會想到蒙古帝國到咗1367年就俾朱元璋踢散呀?前後未夠90年啫。三百年後,點知道中國人點樣寫中華民國、中華人民共和國嘅歷史吖。

上一則: 燭光的故事 - 陶傑

下一則: 或許下一年六四 - 曾志豪



I

没有评论:

发表评论